red valentino flower power

red valentino notion coat

redvalentino close up caroline berg eriksen le specs

red valentino notion coat caroline berg eriksen2

red valentino notion coat caroline berg eriksen walk

red valentino notion coat caroline berg eriksen details

red valentino notion coat caroline berg eriksen

red valentino notion coat caroline berg eriksen details watch

red valentino notion coat close up caroline berg eriksen

(annonselenker) bukse red valentino / veske 3.1 phillip lim / genser ganni / solbriller le specs / pumps nly utsolgt – lignende her / kåpe notion longcoat / klokke marc by marc jacobs 

Hei onsdag! Å, for et nydelig vær det var i går! Disse buksene var akkurat det jeg trengte for å kle meg som jeg følte meg: blomstrende happy fordi sola skinner! Jeg kjøpte dem på salg hos my-wardrobe rett etter sommeren og hadde nesten glemt dem, helt til jeg ryddet opp i litt kleskaos her om dagen. Disse skal få bein å gå i fremover, hehe :-)  

Ellers: jeg tenkte det var greit at jeg hilste på dere litt senere i dag, ettersom gårsdagens siste innlegg kom litt sent. Jeg er jo usikker på hvor mange som faktisk leser bloggen min etter klokken ti, er det noen i det hele tatt? Eller er det ikke noe poeng i å poste så sent? Jeg vurderte å vente med innlegget til i dag tidlig, men ville liksom ha det ut den aktuelle dagen. Svar gjerne på spørsmålet mitt, det hadde vært kjempefint å vite med tanke på planlegging av publisering :-) 

___________________________________________________________________________________________________________

I dag skal jeg få kommet meg gjennom en del lesing ettersom jeg ikke fikk brukt noe tid på det i går. Allerede til uken er det samling i Oslo med skoleklassen min, og selv om jeg ikke skal ta eksamen samtidig med dem, skal jeg delta. Det blir så spennende! Jeg bare håper ikke at jeg vil merke så altfor mye til at de har kommet dobbelt så langt i pensum som meg. 

Senere  i dag er det selvfølgelig oppskrift-onsdag her, så klikk gjerne innom for litt middagsinspirasjon for i morgen eller en annen dag denne uken. Og ha en nydelig dag, håper solen skinner hos deg også! 

dinner and playdate

God kveld der hjemme, og snart god natt  I dag var vi spontane for en gangs skyld, og etter at vi møtte Ragnhild i byen, hun på vei hjem fra jobb og vi to midt i jobb, ble vi enige om en middags- og playdate hjemme hos henne, Håvard og Oline. Det var så koselig! Oline og Nelia er nesten jevngamle og går i tillegg i samme barnehage, så det var stor stas. Hun har nettopp fått seg nytt kjøkken til Nelias store glede, så det spørs om vi ikke må få et sånt her hjemme etter hvert også. Hun elsker å lage mat, smake og dele ut til andre – lik mamman sin ;-) 

___________________________________________________________________________________________________________

playdate oline nelia4

playdate oline nelia5

playdate oline nelia2

playdate oline nelia

Nelia prøver å stjele klemmer og susser hele tiden, jeg var kanskje ikke helt klar over konsekvensene da jeg lærte henne det. . I dag hadde det visst vært sussekø i barnehagen hvor hun stod og delte ut – haha :-) 

___________________________________________________________________________________________________________

Etter en kjempefin og lang dag merker jeg at jeg er mer enn klar nok for sengen, så vi sees i morgen tidlig! Sov godt 

raw energy bars

raw energy barer3

Husker dere oppskriften på de raw kokosbollene jeg la ut for en tid tilbake? Disse er ganske like, men i energibarform i stedet! Så utrolig gode! De er passe mettende etter en god treningsøkt, og til tross for den søte smaken fra dadlene har de en lav glykemisk indesk på grunn av det høye innholdet av proteiner og fett fra nøttene. Mange av dere spør meg ofte hvordan jeg kan spise dadler når jeg spiser lavkarbo, og svaret er enkelt: du kan i utgangspunktet spise alt på lavkarbo, det handler bare om mengder og hva du spiser totalt i løpet av en dag. Her spiser jeg dadler sammen med matvarer som er rike på fett og proteiner, noe som gjør at andelen energi som kommer fra karbohydrater fortsatt er lav. 

___________________________________________________________________________________________________________

♥ 4 dl. dadler ♥ 3 dl. usaltede cashewnøtter ♥ 1 dl. mandler ♥ 4 ss. raw kakaopulver ♥ en klype salt ♥ 1 ss. kokosmasse ♥ 2-3 ss. kald kaffe ♥ vaniljepulver 

raw energy barer2

___________________________________________________________________________________________________________

slik gjør du 

Ha alle ingrediensene bortsett fra den kalde kaffen i en blender og bland til du får en fin masse. Tilsett litt og litt kaffe mot slutten. Ha deigen over i en form med bakepapir, og la det stå kaldt i en times tid. 

raw energy barer4

Del opp i passe stykker før servering. 

___________________________________________________________________________________________________________

raw energy barer5

work those abs

hovedmagetrening caroline berg eriksen

Veldig mange spør om jeg kan vise mine favorittmageøvelser, og det er jo faktisk en stund siden sist. Dessuten gjør jeg forskjellige øvelser nesten hele tiden, så jeg deler gjerne! De to siste ukene har jeg holdt på med noe jeg kaller et mageprogram, og kall meg gjerne optimistisk, men jeg synes jeg ser en bittelite forskjell :-) Dette kan godt være at det er noe jeg bare innbiller meg, og magen min oppfører seg ganske forskjellig fra dag til dag, selv om kostholdet mitt gjør at jeg slipper unna de verste oppblåste dagene. Uansett, magetrening er kanskje det morsomte jeg vet og jeg elsker å være støl i akkurat det partiet. Før jeg startet med disse øvelsene på denne måten, var det veldig lenge siden forrige gang jeg faktisk våknet og kjente at den hadde jobbet, så det gjør det bare enda morsommere. Å ha en sterk mage er viktig for både holdningen og for balansen, og jeg vil også tro at et svangerskap vil ha god nytte av en sterk kjerne, det følte jeg i hvert fall at det var for meg. Husk bare å kompensere med ryggtrening også! Og selvfølgelig med styrke på andre kroppsdeler. 

Dette programmet gjør jeg kun 2 ganger i uken. Jeg gjør alle øvelsene gjentatt i 8 minutter før jeg har en pause i 2 minutter og gjentar alle øvelsene i 8 minutter til. 

___________________________________________________________________________________________________________

1. sykling – litt på ryggen, rett ut svaien ved å presse korsryggen i bakken. Løft begge beina opp fra bakken og lat som du sykler ved å føre høyre albue til venstre kne, mens høyre bein er strakt ut langs bakken. Gjenta 40 ganger, 20 ganger på hver side. 

mageøvelser caroline berg eriksen sirkeltrening

2. 25 vanlige situps 

mageøvelser caroline berg eriksen sirkeltrening6

3. stå i en planke med strake armer. Før så venstre kne mot venstre albue, akkurat som om du er ute og klatrer. Gjør det samme på andre siden, gjerne annen hver gang, tilsammen 40 ganger. 20 ganger på hver side. 

øvelsemage

4. start med å ligge på bakken med armene over hodet. Løft overkroppen og det ene beinet samtidig, slik at venstre arm møter høyre tå ca. på midten. Gjenta 12 ganger, 6 ganger på hver side. Her er det viktig at du ikke rykker til i starten, men ta det med ro så du kjenner at magen jobber. 

mageøvelser caroline berg eriksen sirkeltrening5

5. planken i 30 sekunder. For meg er dette en veldig utfordrende øvelse fordi jeg har en utrolig svai rygg, så helt rett vil jeg nok aldri bli, men jeg prøver så godt jeg kan. 

mageøvelser caroline berg eriksen sirkeltrening7

___________________________________________________________________________________________________________

Prøv da vel? Og gi meg gjerne en tilbakemelding på hva du synes :-) 

sos mot mensensmerter

SONY DSC

I dag tenkte jeg å komme med noen tips som kanskje gjelder de fleste jenter på min alder – plager som følge av den månedlige syklusen. For det som allerede begynner å bli mange år siden, var jeg alltid utrolig plaget av mensensmerter. Ikke bare mensensmerter når det var den tiden av måneden, men også plager under eggløsningen som følgelig er rundt to uker før. Så la vi om kostholdet i 2010, og for meg ble alt en million ganger bedre så og si med en gang. Heldigvis har det holdt seg slik, men jeg synes likevel det har blitt en anelse verre igjen etter at jeg gikk gravid og mensen kom tilbake, og spesielt irriterende er dette med vann i kroppen. Jeg føler meg så utrolig oppblåst når jeg har eggløsning at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Og selv om det kanskje bare er jeg som ser det: hvor utrolig ubehagelig er ikke den følelsen? At buksene strammer litt ekstra og du ser stappmett ut når du egentlig er skrubbsulten? Kanskje noe av det mest irriterende med å være kvinne, spør du meg. Men etter at jeg har begynt å bli litt mer bevisst på dette, har jeg funnet ut at det er noen ting som hjelper. Og ikke bare mot oppblåsthet under eggløsning, men også mot mensensmerter. Dette har jeg skrevet litt om tidligere, men det begynner å bli noen år siden, så jeg har fått meg litt ny erfaring på veien også :-) 

___________________________________________________________________________________________________________

1. drikk kamillete – jeg som er så glad i kaffe, er mye flinkere til å drikke te om kvelden, og en kopp med kamillete er kjempegodt før leggetid. Den virker beroligende så du automatisk blir mer avslappet. Mine favoritter er den fra Pukka eller Harney & Sons. 

2. påfør varme - har du de typiske ømme smertene i eggstokkene, hjelper en god varmeflaske som ingenting annet. Noen timer på øyet i et mørkt rom sammen med den myke dynen din, kan gjøre at du føler deg bedre. Jeg får alltid dårlig samvittighet av å sove midt på dagen, men å ligge på sofaen med varmeflaske tett inntill meg var den beste følelsen i verden den gangen jeg virkelig hadde smerter. 

3. få i deg magnesium – magnesiumtabletter får du kjøpt på apoteket, og det skal faktisk hjelpe ettersom magnesium gjør at musklene i kroppen slapper bedre av, og dermed vil det lindre mensturasjonskramper. Og visste du at det finnes magnesium i mørk sjokolade? Dermed kan du jo ta deg en knekk eller fem uten å få dårlig samvittighet :-) Du får i deg magnesium og får dempet cravings: vinn – vinn! Bare husk at den må være mørk, ettersom sukker kan forverre den vonde følelsen. 

te sjokolade mums

4. prat - det hjelper alltid å prate noen som forstår seg på deg. Det er ikke alltid mannfolk skjønner seg helt på den merkelig oppførselen vår, og det kan være veldig vanskelig for det motsatte kjønn å sette seg inn i hva vi gjennomgår. Så i stedet for å syte over smertene dine til den du bor sammen med, er det mye bedre å ringe en venninne. Eller mamma. Mamma hjelper alltid. Om du er så heldig å bo et steinkast unna, kan dere jo møtes for å gå en lang, lang tur også. Lite er bedre enn frisk luft og en skikkelig skravletime i perioder som dette. 

5. joggedress - kjøp gjerne en ny en så du samtidig føler deg litt fin. Det er virkelig lov nå (merk: kanskje ikke hver måned, men…) Når du ikke har lyst til å bruke trange jeans eller skjørt, slipper du i hvert fall å dra på deg den utslitte joggebuksen som kanskje er fire år gammel,  eller mer. 

6. tren - dette er faktisk ikke tull, og det er nettopp dette jeg gjør når jeg synes det er veldig vondt. Sweat that motherf***er out! Selv om det for noen kan føles håpløst å så mye som bevege seg når magen kjennes som en ballong og kroppen tung som bly, er dette til utrolig stor hjelp. For meg er løping den beste terapien, jeg får utløp for frustrasjon og svetten siler som aldri før. Og ikke minst, etter endt økt har jeg den sykeste mestringsfølelsen, humøret er utrolig mye bedre – helt sikkert på grunn av alle endorfinene – og kroppen kjennes ikke lenger like tung.

trening1-kopi kopi

8. massasje, yoga eller et varmt bad - det siste jeg vil når jeg føler meg blæh eller har vondt, er at noen skal ta på meg, men det kan jo hende at noen av dere synes det er behagelig med massasje? For meg er det mye bedre å bli strøket på armen eller leggene, da føler jeg meg som en prinsesse :-) Det er viktig å ikke være for stresset i pms-perioden, for stress kan også forverre alt sammen, så husk at du må puste med magen selv om du har vondt. Yoga kan være en kjempefin aktivitet akkurat i perioder som denne, det hjelper deg garantert å fokusere på riktig pusteteknikk. Prøv! Å ta et varmt bad eller å bruke en evighet i dusjen er en selvfølge når jeg har vondt. Jeg kan faktisk dusje i 20 minutter, eller bare veldig lenge. Og merkelig nok er det bare i en situasjon som denne jeg kan ha tålmodighet nok til et bad – for jeg vet at det hjelper. 

9. nattlysolje - dette var noe av det første jeg prøvde for mange år siden som hjalp meg akkurat da. Jeg bruker det ikke nå lenger, men det er i hvert fall et tips. Fåes kjøpt i kapselform på helsekosten. 

ta et bad

10. smertestillende - hjelper mot ømme eggstokker og hodepine, gjerne en kampdose, som Lars-Kristian så fint kaller det: 2 paracett og 1 ibux. Mirakelkur! 

11. la humøret være dårlig- dersom ingenting i hele verden skulle hjelpe, er det ok å føle seg skikkelig dritt. Det er også helt ok å være litt sint på samboeren sin, som tross alt slipper alle disse plagene. Heldigvis er det over i løpet av en ukes tid, så det eneste du kan og bør gjøre, er å tenke fremover. 

12. oppblåst - når det gjelder det å være oppblåst, kan det å redusere saltinntaket hjelpe veldig. Drikk gjerne mer vann enn vanlig og som nevnt tidligere, skal magnesium hjelpe her også :-) 

___________________________________________________________________________________________________________

Del gjerne om du har flere tips! Let’s fight this together! Haha :-) Nei, seriøst. 

mastershots

bilder fra fotoshoot tatt i samarbeid med get inspired 

Caroline Berg Eriksen

Hei mandag! Vi har vært på helsestasjonen fra tidlig tidlig i dag, i anledning 15 månederskontroll og mmr-vaksine. Nelia har blitt så stor nå! Når jeg ser på henne, ser jeg plutselig et bittelite menneske, et barn og ikke en baby lenger, og det er så rart! For meg vil hun selvfølgelig alltid være babyen min, men i dag så jeg plutselig hvor stor hun er blitt. Jeg blir jo helt tullete rørt.. Disse 15 månedene har bare sust forbi, de mest innholdsrike 15 månedene i hele mitt liv. Vaksinen gikk kjempefint, det var litt skummelt og trist helt i starten, men med en mariekjeks i hver hånd var plutselig alt glemt :-) 

___________________________________________________________________________________________________________

Jeg har lyst til å starte denne uken med å vise dere resten av bildene fra fotoshooten i Trondheim for Get Inspired. Disse motiverer meg til å bruke kroppen og svette litt! Spesielt når jeg husker hvor utfordrende det var å ta noen av dem, å løfte tungt gjentatte ganger og forsøke å se ok ut i ansiktet samtidig var litt vanskelig, heh :-) Det ser kanskje ikke så tungt ut, men jeg er ikke så altfor sterk i verken knebøy eller i armene, så jeg jobbet som bare rakker’n med buktrykket underveis, og det funker jo virkelig! 

Caroline Berg Eriksen

Caroline Berg Eriksen

Caroline Berg Eriksen

Caroline Berg Eriksen

Caroline Berg Eriksen

Caroline Berg Eriksen

Mitt favorittbilde er det første, hoppebildet! Hvilket likte du best? 

___________________________________________________________________________________________________________

Ettersom vi var på helsesetasjonen såpass tidlig, rakk jeg aldri å starte dagen med en økt, men jeg skal begi meg ut på en løpetur nå hvert øyeblikk, før jeg fortsetter arbeidsdagen. Og ja, jeg tror faktisk jeg ser på årets første løpetur UTE! Å, herremin! Jeg blir så glad og våryr av bare tanken. Været er helt nydelig her i dag! Håper dere får en kjempefin ukestart! Ikke glem å nyte øyeblikkene, drikke vann and to be a goal digger ;-) 

culottes and pink

God kveld i stuen! Nå er det beina på bordet her hjemme resten av kvelden, jeg har vært ganske flink i dag og nesten kommet a jour. Jeg er ikke helt i mål, men jeg bare orker ikke mer – og come on! Det er jo søndag! Jeg får heller gjøre en ekstra innsats i morgen, og det er mye, mye lettere enn i dag: mandag in my heart  Dessuten, Northug gikk jo så det røyk i skisporene tidligere. Seriøst, jeg regner med det var flere som så på? Jeg er tydeligvis mer engasjert enn jeg er klar over selv, for jeg klarte ikke å sitte i ro mot slutten, reiste meg opp, trampet og klappet. Mannen er jo helt rå! For en maskin! Hvis ikke det er inspirerende, så vet ikke jeg! Fy søren. Lars-Kristian ble helt satt ut av oppførselen min, og kanskje en smule stolt også. Jeg tror ikke han var klar over at det egentlig bor en skikkelig skipatriot i meg ;-) Haha! 

___________________________________________________________________________________________________________

culottes black pink michael kors walk

culottes black pink michael kors

culottes black pink michael kors 2

culottes black pink michael kors details close up

(annonselenker) culottes h&m / cape sara kelly / skjorte polo ralph lauren / veske michael kors / mules nly / klokke daniel wellington 

___________________________________________________________________________________________________________

Dette var antrekket mitt en gang i forrige uke da snøen hadde holdt seg unna i noen dager, og solen skinte med tilhørende fuglekvitter. Bare legger var nok litt vågalt, men jeg sa jo at jeg var helt nødt til å bruke disse buksene før jeg egentlig kunne ;-) Krysser alt jeg har for at våren setter fart nå, det er jo tross alt mars i dag – den første vårmåneden! Det er lykke! 

Vel, jeg sitter her med dryppende hår etter en dusj og regner med at jeg må legge meg sånn. Å føne det er et prosjekt, og ettersom føttene på bordet står på planen, er ikke det å dra frem hårføneren et alternativ engang. Og jeg som hater å våkne med “jeg har sovet med vått hår-sveis” Det er faktisk hakket verre enn å våkne med den andre sveisen i samme kategori. 

Uansett: la oss nyte søndagskvelden! Klem 

that kind of ingredient

howto

Mandelsmør! Det er så fantastisk godt og kan brukes til det meste – i smoothies, i kaker, i saus, som dipp eller bare som det er. Og det er kanskje akkurat sånn jeg liker det best. Før var min stor svakhet peanøttsmør, men jeg skal innrømme at jeg ble litt lei, så nå har altså mandelsmør tatt over den rollen. Om jeg bare har lyst på et eller annet, er det helt magisk å dele opp et eple, litt gulrot og bruke mandelsmør som dipp. Du kan også lage varianter av det naturlig mandelsmøret, og ved å for eksempel blande inn biter av sjokolade og litt kokosolje, får du plutselig sjokoladepålegg! Eller du kan blande like deler mandelsmør med honning – da får du en kjempegod dipp som du for eksempel kan bruke som fyll i en enkel sjokolade- eller krydderkake. Uansett, til essensen i innlegget: her har du oppskriften på mandelsmør! 

trenger

___________________________________________________________________________________________________________

du trenger 

♥ ca. 200 gram mandler ♥ blender ♥ noen klyper havsalt 

IMG_3757

Havsaltet er ikke et must, men det blir virkelig ekstra godt med litt av dette. Forvar ovnen til 180 grader, og ha alle mandlene på en bakeplate i ovnen i rundt 10 minutter. Følg med underveis, de skal ikke bli brent. Bruk deretter en blender og mos alt lenge nok til at oljen i mandlene skiller seg ut – vips! Nå har du deilig mandelsmør :-) 

IMG_3767

___________________________________________________________________________________________________________

- easy as that! enjoy ♥ - 

eventyrfabrikken

eventyrfabrikken skien utenfor telemark

Hei søndag ♥ I går var jeg litt fraværende, jeg bestemte meg for å ta en skikkelig lørdag nesten helt off, og det var så deilig! Nå har jeg i hvert fall samlet nok krefter for en helt ny uke, det skal ikke så mye til :-) Jeg trengte også en pause for hodet mitt, det var overfylt med lyder av barnelatter, skrik og dunking av harde leker mot hverandre. Uæ! Vi dro nemlig til Eventyrfabrikken som jeg nevnte at vi kanskje skulle, og Nelia storkoste seg virkelig! Det var så mange barn og voksne på en plass at jeg nesten ble litt svimmel, men det var så utrolig fint å se hvor gøy hun synes det var. Så dit må vi dra oftere! De hadde en egen avdeling for barn mellom 1-5 år, og selv om det snek seg det jeg kan sverge for var tenåringer opp dit innmellom, var det en fredlig avdeling for de alle minste sammenlignet med resten av fabrikken. 

___________________________________________________________________________________________________________

eventyrfabrikken skien

eventyrfabrikken skien2

eventyrfabrikken skien ny avdeling2

eventyrfabrikken skien ny avdeling

eventyrfabrikken skien3

- haha! Jeg måtte kjøpe meg et par sokker med den fine logoen på, ettersom jeg gikk uten sokker i skoene og det var skoforbud #pinlig - 

eventyrfabrikken skien sokker

eventyrfabrikken skien5

eventyrfabrikken skien klatre

jeg hadde på meg (annonselenker) bukse mango / genser ganni / sko nly shoes 

Etter et par timer der, dro vi til byen for å handle litt, og så sloknet hun i bilen på veien hjem. Det var så vidt hun våknet da vi kom inn i huset, lille skjønne  Vi sendte henne avgårde til drømmeland, og så tok Lars-Kristian og jeg frem kokeboken til Hellstrøm – inn med sølvskje. Den har vi ikke laget mat fra på kjempelenge! Vi disket opp med laks på en seng av risotto med ansjospesto til, og fy søren! Det var så godt! Det ble en flakse hvitvin til, og etter maten gikk vi gjennom bilder på dataen fra årsskifte til nå. Vi har bestemt oss for å starte sorteringen til album nummer 2 allerede, hvis ikke blir det en DIGER jobb når vi skal i gang med det, dessuten er jo det å se på bilder noe av det koseligste som finnes! 

___________________________________________________________________________________________________________

I dag er det så tett snø her at jeg ikke har tenkt til å få dårlig samvittighet for å bare være inne. Jeg skal trene, jobbe og studere. Og være sammen med familien, selvfølgelig. Lade opp til en ny uke som egentlig starter allerede i dag :-) Håper dere får en kjempefin søndag, vi sees etterpå 

lørdag

Lørdag! Jeg har blitt så glad i lørdager, jeg merker at ting automatisk går litt saktere fordi det er helg, at folk generelt er i bedre humør. For meg er lørdag mer søndag enn søndag, utrolig nok. Det er mye mindre jobbing, og når sesongen starter er det jo kamp på søndag, så da må vi liksom tidlig opp og starte dagen. Men på lørdag er det ikke så farlig, og det er så godt 

leke

Vi våknet tidlig, men har tatt det helt med ro. Drukket kaffe og lekt med favorittlekehuset til Nelia. Hun elsker det! Og hun leker med det på sin egen rare måte som ikke gir noen mening for meg. Den ene dukken skal for eksempel alltid være på taket, og tretoppen brukes gjerne som lager for alt inni huset. Hun tar av tretoppen, snur den rundt og kysser alle lekene sine før hun legger dem oppi tretoppen. Haha :-) Barn er noen skjønne raringer.

blåbær

___________________________________________________________________________________________________________

Jeg sitter fortsatt i pysjen, men lader opp med en forfriskning før trening: blåbær og cottage cheese med eple, pære og vanilje. NAM! Har dere smakt den? Så utrolig god! Og Nelia har blitt så glad i blåbær, lager mmmm-lyder hver gang hun ser dem :-) 

Senere i dag tror jeg vi drar en tur til Eventyrfabrikken, og i følge noen må jeg forberede meg på kaos, så da skal jeg samle litt energi med en lørdagsmil hvert øyeblikk :-) Ha en kjempefin dag, dere ♥